Äntligen...

...kom vi iväg till Mydog.

Ställde kl på 7 för att gå upp å fixa sig å sen käka frukost i lugn och ro innan vi skulle åka. Linnea sov som en stock å vi skulle åka vid 8 så vi fick väcka henne kvart i... Hatar å väcka henne, men va tvungen!

Så upp med henne, ge henne välling och sedan klä på 1 ton kläder. Snöa ju jävel ute! Kommer ut till bilen och den startar fint och börjar borsta av snön mm... Då dör bilen! Å vill inte starta igen!!!! Jag stressad som en gnu, ville ju vi skulle åkte för 10 min men icke!!! Jimmie (snäll som han e) knackar på hos en av grannarna och frågar om starthjälp. Å han kommer ut å hjälper oss, tack å lov! =)

Men då ska ju han borsta av sin bil å skrapa å ha sig,men tillslut va ju han klar med de! Kör fram sin bil till oss å vi kopplar på startkablarna (och med vi menar jag alla utan jag) Gött tänker ja, då blir vi ju inte så sena! =)

Men bilen starta INTE.... Va faaaan!!! Ne inget mer jag kan göra säger grannen å vi tackar för hjälpen ändå... Nu då? Jag tror de e förlite bensin i bilen sa jag då... Jimmie tror de e batteriet som lagt av...

Jag bestämmer mig för att gå ner till preem för å köpa benin å tanka på. Och Jimmie hänger med och Linnea i vagnen hänger ju med oxå då... =P

Tror du dom skottat någonstans? Nej... Vi pulsa nerför backen med vagnen! Fick PUTTA vagnen NER! Vi stånka och svettades och ja gick och svor att den här jävla dagen e förstörd. KUL Att vi väckt Linnea i onödan. Allt e sket och piss....

Men vi kommer fram tillslut till preem och får köpa en dunke för att fylla bensin i. Och gissa vad den kosta???! SVIIIIIIIIIIIIIIIIIIN dyr! 155KR!!! För en TOM dunke?!!! e inte de vääääldigt dyrt? De tyckte vi... Jimmie fråga om bensinen ingick, men de gjorde den inte...

Så fylla på den och sedan pulsa hem i snö igen. Vi tänkte vara smarta å ta en annan väg, kännssom den e kortare, men de va inte plogat där heller... Men vi gick upp för björkåsbacken tillslut iaf. Jimmie puttandes på (en sovande) Linnea i vagen och jag bakom puttandes på Jimmies rumpa... haha... vilken syn. Men de va faaan så jobbigt!!! Under snön va ju ren is!!

MEN iaf kom vi till bilen och fyllt på bensin (På vägen tappade vi även de lilla "röret" som hör till dunken så man kan hälla i lättare! Så Jimmie fick springa in å skära sönder en pet-flaska) Hällde i bensinen och bad till gud att bilhelvetet skulle starta, vilket DEN GJORDE!!!! Wihooo!!! Älskar bilen igen. Va bara lite bensin som fattades. (Alltså jag hade rätt) men de e ju inte de viktigaste... hrm hm... =P

Så klockan har hunnit bli 10 å ja fråga jimmie om vi verkligen ska åka? orkar vi de? Jo men visst gör vi de!
Så vi satte oss i bilen och åkte in och ja fick se mina sötnosar! =)



 
En som visar sin hund för domarna...




Linnea tyckte om å titta på hundarna! =)

Va jätte svårt att få bra bilder där inne, tror de va ljuset i taket lr nått.. Va flera som hade de svårt att få bra bilder!

E glad att vi kom dit tillslut iaf! =) Man blev ju inte MINDRE sugen på vovve nu... VILL HA! Men bra om man kan få ett jobb innan så man vet omman KAN ha hund... Jimmie kan iof ha hunden på jobbet. Men känner att de e bättre å lägga pengarna på hans körkort... Tyvärr...

Jag känner mig helt slut just nu. Precis som om ja inte skulle ha sovit i natt... Hade vart gött om man kunde lägga sig en stund... MEn Linnea lär ju inte somna än på en stund! Ne nu ska ka fixa disk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback