Heeeeeeeeeeej

Sitter i soffan å har precis lagt Linnea. Barn till varje pris börjar nu å ska kika lite på de, samtidigt som jag skriver här... får la se hur de blir! haha...

Jimmie åkte till Molle så jag blev ensam hemma med disk, tvätten och Linnea... =/ wihooo...

Men jag och Linnea har busat runt så mycke så hon va helt slut nu när hon la sig! snuttan! Jag med... haha... Har tänt massa ljus i vardagsrummet så sitter här å gottar mig!

Hanna passade ju Linnea igår så när hon lämnade henne på kvällen berätta hon att Linnea hade sagt mormor. Så i morse när mamma kom och hämta Linnea sa hon mormor igen! hehe... moom säger hon! hihi...
Ja vilken panik jag fick i morse... Vakande kl 6 av att jimmie sa att han va tvungen att gå och att Linnea va vaken, å DÅ kommer jag på att jag börjar ju kl 7!!

Men nu e de ju vecka 44 och idag hade förskolan studiedag, så jag behövde inte göra frukost till dom, utan bara äldreboendet. Å dom ska ju ha frukost vid 9. Så jag hann ju med de...! Men ringde mamma i full panik (sa till henne kvällen innan att jag började 9.30 så jag skulle köra ut Linnea till Lycke) och sa att hon fick komma å hämta henne!!! Vilket hon gjorde. Jag har världens bästa föräldrar!

När jag slutat åkte jag ut till Lycke och hämtade Linnea. Mamma jobba så hon va ensam med pappa. Jag ville åka till second hand så pappa följde med. JÄKLAR vad folk de va...! Men jag hitta ett JÄTTE fint vitrinskåp som vi ska ha i köket! Lovley! =P Som nytt nästan! Va träfärgat så ska måla de vitt tänkte jag, fast inte helt, Vill att träfärgen ska synas lite igenom... Om ni förstår?

Dom har mycke fina möbler där ändå.. Såg en fotölj, den kunde lika gärna stått på IKEA , så ny såg den ut...!
80:-! Sen böcker å så fattar jag inte att man vill köpa, men å andra sidan köper jag ju aldrig böcker annars heller... haha...

Inne på secondhand stod jag och pappa vid skåpet och vänta på nån gubbe som skulle komma och hjälpa oss med betalning mm.. Helt plötsligt kommer jag på att jag inte ser Linnea!! Går bort en bit runt hörnet och där är hon inte heller!!! Panik!! Tittar på pappa och säger att jag inte vet vart hon är. Springer längre bort i affären och först ser jag framför mig att hon är borta vid porslinet och välter ner en massa och de går i sönder mm... Men sen tänker jag att en snuskgubbe har tatt henne (Fan vad man hinner tänka mycke!) Möter en gubbe som jobba där och han fråga om jag leta efter min dotter. JA!! säger jag ihopp om att han sett henne! -Hon gick in på lagret och prata med dom gubbarna där. Men PUUUUUUUUUUHHH.... går dit och ser att hon "pratar" med en kille där. -Där kommer mamma säger han. Hon vänder sig om och ger ifrån ett jätte flin och springer åt andra hållet!! Jag springer efter som en smidig gasell... kommer ikapp som tur e!

Ja man hinner tänka en miljon jobbiga tankar... Men tur att de löste sig...! Vet inte vad jag hade gjort annars!

Imon blir de jobb...! Så nu ska ja titta på tv å sen sova! Natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback