Måndag

Då e vi inne i oktober (ja vet för 2 dagar sedan, men känns mer som de nu när de e måndag) Ny vecka, ny månad! =) Lämnade Linnea hos DM vid 9 och hon hade vart lite grinig på morran, men trodde de va för att hon va uttråkad. Men vid halv 11 ringde Åse och sa att jag får nog komma å hämta henne för hon har grinat sen jag åkte och hon gnider sig i ögat och verkar ha ont i örat.. Så första dagen på de nya schemat blir de vabb för mig. Skittråkigt men de kan ju inte hjälpas! Stackars Linnea va helt utslagen när jag hämtade henne. Hade precis somnat i Åses knä. Vaknade när jag satte in henne i bilen, men somna när vi kom hem igen. Helt utan problem. Hon bara la sig ner och blunda och drog täcket över sig... Så hade hon ju inte gjort om hon va bra. Så vad ska jag göra nu? Städa? Diska? Skulle behöva rensa förrådet med. Men hade vart gött å lägga sig en stund med... Natten va ju inte så rolig heller... Linnea grät mellan 23-00. Tror hon drömde. Så fort jag gick ut från hennes rum så grät hon... =( Man e ju sådär pigg då med, men de slutade iaf tillslut. Sen vaknade jag av att de va ap-varmt i sovrummet. Gick upp och öppnade balkongdörren. Sen vid 3-4 vaknade jag av att jimmie VRÅL-snarka. Så de va ju bara å lägga sig på soffan... vid halv 5 kom TEquila å ville mysa, trodde jag tills jag upptäckte att hon satt och pissa på mig!!!!! JÄVLA KATTJÄVEL blev de då! Upp och ser att de runnit igenom till dynan i soffan. Hela min sida av magen e pissblöt! (Hur mycke kan en katt pissa?!) Plus mitt täcke då... Så upp och tvätta allt de. In i maskin, upp i torktummlaren med den andra tvätten som redan va där i. Leta efter Tequila för att slänga ut henne. Men hon hade redan gått ut... Lägga sig igen vid 5, kunde inte somna. Så låg och titta på telefonen... Lovley.... Så har min natt och dag vart hittills... Kanske ska ta en lunch och vila lite å sen städa/diska mm...? Så får de bli! Ha en bra dag alla! Hörs senare!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback