Fredag !!!! :(

Den ledsna gubben e för att jag ska jobba... Vill verkligen inte de. Men jag tror ändå att de blir skoj på jobbet (knas..) haha... Gick ju brevid idag och de verkar ju helt ok. De enda jag ska göra e att ta bet. av dom gammla och sedan lägga upp på en tallrik och ge dom den. Sen diska undan alla tallrikar mm och sen e de klart.

Jag fick för mig att man skulle hålla på så i 3-4tim att sälja men de e bara 1 tim man har öppet och alla kommer oftast på en å samma gång.
De trodde jag med att de kanske va 50 gäster mm med de e max 30 typ...

Men vem vet. Jag kanske gör mycke fel i mon och allt tar 100 år å få klart... Ne de hoppas jag inte... =S
Träffade en gamal kompis som jobbade där. De va roligt! Har inte pratat med henne sen 9an typ, tror jag. Och de e ju några årsedan... =)

Imorse ringde jimmie mig när jag precis börjat jobba typ. Jag tänkte att de e la bäst och svara ifall nått har hänt! Så sa han: Du har gjort fel!! Med Åse och de"!!!
vad menar du? (hade jag skrivigt fel på schemat eller tänkte jag?!?!)
-Hon skulle ju inte va hos Åse idag. Hon skulle ju vara i den stora lokalen.
ja just de ja... De e ju fredag. Dom e ju alltid där varje fredag...! plus att vi (jag) glömde lägga ner blöjor i hennes väska...!!! Hur kan man va så glöms ?!

Jag trodde ju att Åse vad arg på mig/oss för vi vela så och plus att de lät så på jimmie. Men när jag hämta Linnea nu här så sa hon bara att de e sånt som händer i början, de e ingen fara! Hon e så bra Åse.. hehe.. Så snäll!
Så jag hade nästan lite ångest för att hämta linnea för jag förväntade mig skäll av dagmamman. Men de va ju inget sånt alls. Bara jimmie som skrämer upp en!!! Å sen va de ju inte bara mitt fel...!! Jag har la inte ensam hand om Linnea eller?! Ska skälla på han när han kommer hem,.. hehe...

Färga sofforna skulle jag göra med. Upptäckte att jag får köra en färgning till på en del av soffan och jag har ingen mer färg. Svängde in på city gris, men de va slut där och jag orkade inte åka tillbaka till maxi. Onödiga bensinpengar. Så jag tar de i mon när jag åker hem eller så...

Nu blir de en hel novell jag skriver här haha...
Nästa helg ska antagligen Jimmie till vbg. Vi har ju inte så fett ställt just nu så får la se om han ska göra de eller inte... Såg nu att jag får mer pengar av a-kassan den 8. Wihiii!!! Annars hade jag nog fått cyckla till jobbet slutet av mån. De hade väll inte vart farligt, men jobbigt bara när man ska lämna Linnea och hämta när de e en bit och cyckla.

Ne nu får jag gå å se vad den lilla rövaren gör! De e lite fööör tyst tycker jag!
Plus att jag ska ta lite mer kanjang... hehe..

Hej svejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback