Julbord och bak

Julbordet igår va jätte gott. Inget vanligt julbord utan allt var med lax (suprise när vi va på laxbutiken haha)
De và rökt, gravad, kokt. Laxköttbullar, laxkorv, pate, Janson med lax i, inlagd lax, senapslax, romröra med lax (som sill) och MASSA mer... Sen va de ju även potatis och ägghalvor och äggröra.

Sen va de äggost och ris ala malta och godis till efterrätt.
Om jag va mätt? Jag va knökad! Haha!
Hade gärna åkt dit igen :)


När vi kom hem gjorde jag och Linnea ischoklad. Jätte Goa blev dom. Vi e så duktiga! Hehe..
Har ju kokosfett i och man behöver bara 100g och ett paket är på 500g
Så störande å inte veta vad man ska göra med resten. Kan ju inte göra ischoklad av allt för de äter vi aldrig upp (och ska la inte de heller :P)
Googlade lite på vad folk gör med sitt fett som blir över och då såg jag ett jätte bra tips! Fågelmat!

Man smälter fettet och blandar i fågelfrön och/eller havregryn.
Jag blanda i havregryn och havre fras. De måste väll fåglar gilla med? Hehe... (Dumma med dom va bara att de flöt upp till toppen... ) men skit samma.

Hällde i allt i plastglas och la i båda ändarna från ett snöre så de sitter fast när allt stelnat. (kan man hänga den) bra va? In i kylen så de stelna fortare. Och när de stelnat så e de bara att bryta av plastglaset så e den klar! Och nu hänger den på balkongen med de andra fågelmaten :) Perfa!

Nu ska jag äta nått...!
Hörs senare!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback