Lucia!

Igår va de lussefirande för Linnea med alla dagmammor och barnen :) Ellenor va snäll och följde med mig som sällskap och barnvakt. Hehe.... Va ute själva firandet var så de va inte så länge vi var där. Tror inte nån va kvar så speciellt länge.

Men va mysigt de va å se alla småttingar sjunga blinka lilla stjärna bland annat. Linnea tyckte dom skulle köra Madicken. Men de tyckte inte fröknarna... Haha... Så dom tog en annan låt och efter den ropa hon igen; Madicken!
Men de blev ingen Madicken :P

När dom va klara så gick alla vuxna fram till sina barn och de första Linnea sa till mig va: MAMMA! DU KAN GÅ!
Lät som de va ett halleluja-moment... Haha
Men de klart senaste veckorna har hon sagt mamma kan inte gå. Mamma har opererats. Och igår berätta Åse för Jimmie att Linnea ställer sig mot väggen när hon står still och upp med de ena benet hemma hos henne.... Hmmmm.... Uuuundra vart hon sett de?! Haha...
De e inte klokt va Mycke dom snappar upp. Sånt man själv inte tänker e så stor grej, de märker dom! OCH kommer ihåg! :)

Klädde granen idag och pynta pepparkakshuset. Himla roligt! Lagom mör i benet nu känner jag. Tog 2 Alvedon förut idag. (varför jag nu skrev de...? Haha)
Linnea tyckte de va skit skoj att pynta granen! Tur för mig att jag har en dotter som e lik mig och inte e som sin pappa som bara vill sitta å spela på sin telefon........

Nu e klockan änna mycke!
Dags att nana! Hörs i mon å då e de fredag med! Dagarna e som en enda gröt när man e hemma hela tiden...

Hejrå!


Kommentarer
Anonym säger:

Va fiint:))

2012-12-14 | 00:14:15
Bloggadress: http://Lillanyberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback