1januari 2012

Ja då va de nytt år...! Spännande å se vad som händer detta året! Blir la till vad man gör de antar jag, men ändå! haha...

Jävla väder de va i morse då. regna som bara den!! Mötte en granne på parkeringen som va ute med hunden. (alltså vid 7-tiden) Jag va inte avundsjuk på han! Men å andra sidan va han nog inte avundsjuk på mig heller...
-Ska du jobba? fråga han
-ja... sa jag
-Fy fan! Fick jag som svar... haha...

olika vad man tycker e skoj... =P

Men i morgon börjar mitt nya jobb! E så spännande!!! Hoppas de e kul, å bra folk där... Blir nog bra! =) (posetivt tänkande!)

Igår va riktigt mysigt. Kände lite när kl närmade sig 12 att de hade vart roligt om man festade, men idag känns de jäkligt bra att man inte gjort de! La mig vid 1-tiden och stängde av tvn vid halv 2 tror jag. Precis när jag la mig till rätta så hörde jag att Linnea vaknade. Låg och hoppades att hon skulle somna om, men icke! Upp igen (jimmie va chafför så han åkte när jag gick å la mig) somna om henne efter mycke om och men. Sen vid 4a hörde jag henne igen. Tror hon drömde massa för hon va änna ledsen. Men då va jimmie hemma så han tog henne. Men jag kunde ändå inte sova när jag hör att hon gråter. Å sen 06.30 vaknade hon igen, för dagen. Så jimmie va la så där pigg i morse, men han får skylla sig själv när han är ute och kör sent och vet att han ska ta hand om turbo dagen efter!

Ögat e änna samma ännu. De e inte sämre, men inte bättre heller. Ska man köpa nått för de eller? Jag tror de bara e en förkylning i ögat, så de går nog över av sig själv.

Ska på bio nästa helg. Jag å Jennifer ska gå =) Lutar åt den nya twighligt filmen. Men jag måste uppdatera mig på dom andra filmerna. Tror jag bara sett den första?  haha... Å de e la den 4de som e på bio eller? Jaja,.. De ordnar sig!
Kommer la va som ett utsketet äpple till helgen--- Sovit mindre bra, nytt jobb mm... haha... Men jag e glad ändå! Sova ska man göra när man e gammal har jag hört, för då har man tid med de...!

Man lever ändå i sin egna lilla bubbla när man har barn. E man vaken från 7 så tror man ändå att alla andra e de med. Ringer man till nån vid 9, å den personen sover så blir man ju förvånad. "Va, sover du ännu!?!" haha...
ringde å väckte min bror härromdagen. Va helt säker på att han va vaken. Men de va han inte... hihi---

De jag saknar mest, sen man fick barn, e att kunna vakna på morran och ligga kvar i sängen å glo på tv nån timma... när man e ledig då...
Gör man de nu när man har Linnea så klättrar hon över en HELA tiden, hämtar leksaker, snor kontrollen, e i köket och klättrar och tar saker hon inte får å då måste man ju gå upp och ta henne därifrån.
Men de som e de mest sjukaste e att jag skulle ALDRIG i hela världen byta bort de. Tänker att om några år kommer jag att kunna sova längre, då hon klarar att gå upp själv.
Fast de lär ju dröja. Vill ju ha mer barn om nått år eller 2 och då börjar man om med allt.. haha!

De e de jag säger, när man e gammal får man sova! =)

Oj va mycke jag skriver idag då! Märks att jag e själv idag på jobbet... Har ingen å prata med, då blir de att man skriver ist! hehe...

Men nu e min rast slut så nu ska jag börja städa och förbereda lunchen!

Hörs senare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback