Födseln

Precis sett en film där en person föder barn. Och man fick se allt! Kvinnan va väldigt lugn och log nästan genom värkarna och krystvärkarna. Hon va väldigt lik Gudrun Skyman tyckte jag först och va tvungen att kolla upp de och då va de hon! Så filmen spelades in 1978. Väldigt intressant och kul att se men jag tänkte hela tiden: Skrik kvinna!!! Hon hade ingen bedövning heller. Fattar inte att hon klara de. Blev lite mer peppad till min egna förlossning. Även om jag vet att jag inte klarar de så "bra" som hon. Men coolt att se! 

Börja skriva i bebisens gravidbok idag med. Linnea ville va med så jag tänkte att hon en dag ska få rita något till bebisen i boken. 

Ne om man ska lägga sig och sova. Jobb en vecka och sen julledig! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback