Fredag

Varför e de alltid lika jobbigt att gå och borsta tänderna på kvällen. Ett nödvändigt ont känns de som just nu. Haha...

Linnea va feberfri i morse så jag ringde förskolan å fråga om de va ok att vi kom. Och det var de :) och idag var de till och med till 10.30 (ist för 10.00 som de vart innan) så idag fick linnea frukt på inskolningen.

Hon gjorde ett armband och miljoner teckningar... Haha... Vet inte vad jag ska göra med alla teckningar. Jätte kul att hon ritar och visar. Men när man kommer hem så vet man inte riktigt vad man ska göra med dom. Har börjat sätta upp några på dörren in till köket så hon har en liten samling där... Hehe...

Käkade räkor ikväll. Färska räkor. De va inte igår man åt de. Dom har vart så dyra de senaste så man har inte velat köpa men idag va de ok-pris. 129 tog dom inne på city gris.
Till och med Linnea åt en massa. Annars brukar hon bara ta en eller två men dessa va redigt goa!

Linnea somna vid halv åtta och förut vid nio vakna hon och låg å skrek som om hon va as förbannad på nått. Jag försökte trösta men gick inte. Så tog upp henne å de gick inte heller. Visste inte om hon va vaken eller sov... Jätte jobbigt. Tillslut fråga jag om hon ville ha vatten (efter kanske 10 min skrikandes i sängen) å då sa hon ja och titta på mig så då tänkte jag att vaken e hon iaf!
Men fråga jag varför hon va arg så blev hon arg igen... Men de verka som om hon hade ont i magen så hon fick Alvedon och jag hoppas att de blir bättre. Hon har vart tyst sen dess iaf.

Läskigt sånt där... Man känner sig så hjälplös... Tur hon sluta skrika. Annars vet jag inte vad jag hade gjort!

Men nu ska jag borsta tänderna och kolla på tv i sängen. De e livet! (tänkte jag och kände mig som en pensionär... Men de e jäkligt gött å ligga i sängen å glo på tv och somna när man e så där asa trött... Sen att de e fredagskväll kanske känns lite pensionärsvarning...)

Go natt allihopa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback