Glugg

För ett tagsedan så lossnade min ståltråd jag har innanför tänderna efter rälsen jag hade i överkäken.

Åkte till tandläkaren och dom fixa de och det kostade igentligen 1300kr. Men eftersom den aldrig lossnat på mig innan fick jag de gratis, sa dom.

2 dagar senare lossnar den igen och jag har inte kunnat gå tillbaka för har änna inte haft pengar till de. Har även hört andra som den lossnat på och dom har inte gjort nått och de har inte hänt nått.

Men igår kväll när jag borsta tänderna så såg jag att mellan framtänderna att de blivit ett mellanrum! Kollade ännu närmare och ena tanden är mycket längre ner än sen andra! Snyggt. Börjar få en glugg där..
Ringde tandläkaren idag och sa hur de låg till och fick tid på tisdag. Pju! Kanske dom kan fixat. Inte för att jag har mer pengar nu men jag vill inte lägga kanske ännu mer pengar på att göra om hela överkäken med tänder....

Läskigt ändå att tänderna kan flyttas efter så många år?

Jaja! Nog om de! :)
I morse hade vi -15 grader! Jag e så glad att de e så nära till förskolan nu på morran. Visst de va kallt för Linnea men de e raka vägen och tar Max 5 min dit.
När jag cyklade vidare till jobbet trodde jag att mina lår skulle ramla av! Överkroppen va svettig men låren va som isbitar!
Vart köper man termosar? (för en rimlig peng) vill inte åka till sportaffär och lägga 1000spänn...

Men förhoppningsvis är de snart vår! Hehe...

Ne nu ska jag jobba!
Idag blir de promenad till city gris efter jobbet. Handla lite! (va annars gör man där?) haha

(OBS! Inte jag på bilden. De e Madonna)


Kommentarer
Anonym säger:

Det borde dom la göra gratis eftersom det va så nygligen eller? Garanti;)

2013-01-23 | 13:25:14
Bloggadress: http://Lillanyberg.blogg.se
jeanette säger:

Trodde nästan de va du, med tanke på gluggen.... Fråga om att betala månads vis. Då slipper du sånna där roliga räkningar. Nästan allt ingår, kolla

2013-01-23 | 14:27:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback