Nu e glada julen slut slut slut

Bara för att jag fick tummen ur röva och plockat bort alla julsaker idag så börjat de SNÖA ute... Typiskt! Hann iaf inte ställa tillbaka pulkan... Men snön lär försvinna innan jag använder den! Kan inte gå ut nu när Linnea e sjuk och mitt knä e ju inte helt 100 heller...

Tog tempen nu i kväll å då hade hon 38 komma nått (kommer inte ihåg va den visa...) blir nog hemma i mon med :(
Igentligen ska de vara en vilodag hemma (eller feberfri dag hemma) men om hon e feberfri i mon bitti så går vi ändå tänkte jag... De e 1,5 tim vi e där och jag e med hela tiden så jag känner att de kanske inte räknas? I så fall får dom väll skicka hem oss då... (tror inte dom gör de...)

Men! De får vi se i mon hur de blir! Inget man kan grunna på nu.

Gjorde långkok idag på en stor bit kött. Koka i 4 tim och jävlar va gott de blev! Potatis och brunsås till de!

Gjorde även blåbärspaj med mandel. Men den får vi äta i mon. Till och med egen vaniljsås till!
Håller ju på å rensa min gamla kokbok och skriver in i min nya. Massa recept man glömt av :) skit skoj å pilla med de, när man har tid!

Kollar lite på de nya programmet på tv 4 som Martin Timell är programledare för. Med roliga klipp. Va heter de nu då? Jaja... Ni fattar va jag menar va?
Men påminner inte de vääääldigt Mycke om AFV som går på 5an hela tiden? Tycker jag iaf... Men jag gillar Martin. Han är mysig :) haha...

Sen kl 21 kommer hela Sverige bakar, fast USA, eller England? Kommer inte ihåg... Men DE ska jag se!
"ska bara" innan...
Borsta tänderna, skriva klart här. Blåsa ut ljusen som jag tänt. Låsa ytterdörren, om den inte redan e de. -Den vanliga vandringen innan jag lägger mig! Haha! Släcka lampor mm.

Så go natt säger jag! Skriver mer i mon!


Kommentarer
Mickan säger:

Vad duktig du e Fina, vill också va så duktig i köket som du e :-)

2013-01-10 | 21:54:56
Anonym säger:

Var va min inbjudan till middagen?? Hoppas inte Tommy å Annika åt upp allt;)

2013-01-10 | 22:45:09
Bloggadress: http://Lillanyberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback