Påskvecka

Idag skulle de va påskmat på L's dagis och dom skulle va utklädda till påskkärringar och gubbar. Linnea blev jätte glad när jag skulle sminka henne.

Hon hade på sig sminket i 2 sek och sen skulle hon ABSOLUT inte ha på sig det mer... Gråt och skrik tar vi bort de. Nöjd. Börjar gråta igen och jag frågar va de e? "JAG VILL VARA PÅSKKÄRRING"!!

Suck... Okej, sa jag. Ta på dig overallen så sminkar jag dig sen. Overall, mössa skor -allt va på och jag ska sminka.
NEEEEJ. JAG VILL INTE!!

Så vi åkte till dagis utan smink.... Får väll se om dom lyckas sminka henne under dagen eller hur de blir...

Många tankar har gått till Mikael idag... Många frågor som dyker upp med som tex varför? Får ont i mig när jag tänker på hur dåligt han antagligen mått... :/

Idag blir de nog en cykeltur till k-älv. Leka med Linnea ute en stund med kanske? Om hon e på humör.

Gött att man e ledig på fredag. Vi ska hem till Bettan och fira henne att hon fyllt år :) lördag blir de till Lycke på dagen och Jessica o Molle på kvällen.
Sedan e vi ju lediga på måndagen oxå :) får se vad vi hittar på!

Fick påskpresent idag från påskkärringarna på filaregatan :) (min chef mfl antar jag att de e ) hehe... Gulligt! Sen att de va godis i va ju en annan sak... Kunde inte hålla mig och smaka faktiskt... Sen får jag väll ge de till Jimmie och Linnea. Jag får inte äta upp de. Gissar på att de blir en del godis i helgen ändå...

Köpa ägg till Linnea med. De e roligt!
Nu blir de mer jobb en stund till sen blir de cykeln hem. Eller till förskolan först... Hehe..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback