Ny vecka, resa och teckenspråk!

Idag klirra de till lite i kassan! Barnbidraget har kommit! Inte fel. Inte alls fel! Måste handla yoghurt mjölk mm idag. 

Ny vecka idag med. Med bebisen alltså! Vecka 27! Väger 1 kg nu i magen. Kanske lite mer, kanske lite mindre... Men ungefär! Livlig är h"n iaf! Så fort jag inte rör mig så rör h"n sig. Trodde de berodde på kläderna på jobbet, att dom satt åt runt magen när jag satt ner. Men har testat gravidbyxor nu och det är ingen skillnad. Samma mängd sparkar levereras! Mysigt! E så himla nyfiken på om det är en kille eller tjej...! Är det mycket hår? Lång? Tjock? Lik mig? Lik Jimmie? Lik Linnea? När bebisen föds kommer den antagligen vara lik Jimmie. Men sen kanske det ändrar sig? Så va de med Linnea iaf! 

På tal om Linnea så kom hon hem en dag och räkna till tio på engelska! (Okej inte helt perfekt, men ändå!) Jimmie fråga om jag lärt henne de men de har jag inte. Då visade det sig att dom lärt sig de på dagis. Även teckenspråk kunde hon som jordgubbe och äpple. Hur redigt är inte de för en 3åring? Eller är det bara jag, för att jag är hennes mamma? Haha... Antagligen! :D 

Får ont i hjärtat när jag tänker på hur fort det går. Linnea blir så stor. Stackars bebisen i magen nu då när den blir större. Kommer alltid vara minst! Haha... Kommer aldrig låta h"n växa upp! Eller jo det kommer jag... Så skaffar vi en hund sen som blir lin bebis... Haha... ! Bra lösning! ;) 

Läste även i gravidappen att nu är den tiden den gravida kvinnan mår som bäst! Man skulle passa på att göra saker tillsammans stod de. Tur att vi har bokat resa till the Reef nu då! 
Mysigt att komma bort och sova på hotell. Och det bästa: HOTELLFRUKOST! Haha... 
Skrev ut biljetterna förut så nu hoppas jag att det är rätt!!! 

Annars idag så ska vi (jag och Linnea) ut till Lycke. Och även handla måste vi. Får ej glömmas! 
Ne nu ska jag njuta lite extra av rasten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback