Livrädd

Innan jag la mig igår satt jag vid datorn och hade på Skavlan i bakgrunden. Tittar aldrig på de men orka inte byta eftersom jag ändå satt vid datorn.

Men iaf så va de bästa från Skavlan som visades och de var med en mamma som berätta att hennes dotter blivit kidnappad. Hon skulle titta till henne en kväll och så va sängen tom den som tagit henne hade gått ut genom ett fönster i vardagsrummet eller nått sånt, hörde inte riktigt från början... Dottern var bortrövad iaf och hon skulle aldrig ge upp hoppet om att hitta henne osv... Då tänkte jag om de vart linnea som vart kidnappad. Vet inte vad jag hade gjort! Hemska tanke!!!

Men i natt, vid 5, vakna jag av att jag hör fönstret i köket öppnas. Panik! Jimmie va ju inte hemma och han skulle inte hem för än på em i mon. Vad ska jag göra? Börja tänka om jag har nått att slå den eller dom med om dom kommer hit. Och tänk om den/dom tar Linnea?!? Vad ska jag göra då? Kände ändå att jag var tvungen att gå upp och kolla. Går ut i vardagsrummet och möter diesel som ser vettskrämd ut och springer in i sovrummet bakom mig. Hör att de e några som pratar. Kommer till köket och där står Jimmie och Persson ! Att inte jag dog! "vad gör ni?!?!?" frågar jag lite halvt panik! Ändå lättat att de va dom och ingen annan. Då hade dom klättrat in genom fönster efter att ha ringt mig ett x antal gånger, plingat på dörren, ropat på mig genom brevinkastet och jag hade inte hört dom. Jag som annars vaknar av minsta lilla fis typ! Tur jag vakna när dom öppna fönstret iaf... Om de kanske inte e dom nästa gång om de skulle hända igen! (hoppas inte!!!)

Persson la sig på soffan och Jimmie i sängen breve mig. Låg och tjöta en stund och sen somna han. Jag kunde inte. Hade la antagligen för mycke adrenalin kvar i kroppen.

Så nu sitter jag här i köket och börjar bli smått trött men kan ändå inte sova nu för Jimmie låter som ett sågverk.. (han e förkyld och då låter de 10ggr värre än vanligt....) Hoppas på att Linnea vaknar om nån timma så kanske vi kan åka nånstans? Sova vad e de?! Haha...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback