Östra & Sahlgrenska

Oj vilken kväll... Kom precis hem och e helt DÖD!

Tidigare i kväll satt jag å Linnea och fördröjde tiden med att pilla med pärlor. (innan hon skulle sova) Hon gav mig pärlor och jag satte på dom på snöret. Gjorde ett halsband. Jätte snyggt! Men helt plötsligt säger Linnea aj och jag tittar på henne och får syn på att hon pillat in en pärla i näsan.... Ber henne snyta sig och fram med topps och pincett, men den vill inte komma ut. Ringer 1177 och dom säger att vi ska åka till barnakuten på östra.

Vilket vi gör. Sätter oss och väntar på våran tur och Linnea sover i mitt knä. Kommer in efter en stund och dom frågar om vi se provat... Vad hette de nu? Mamma-pussar?? Jo så hette de tror jag. (Har ni testat de? )
Vi hade inte de iaf. Men de går ut på att hålla för den borren som inte är täppt och blåsa hastigt en gång i munnen -Då ska tydligen kylan komma ut...

Jag tänker: De där får Jimmie göra!!!
Han säger: de där får du göra!!!

Jaha... Va "bara" å hålla fast henne när hon skrek och blåsa i munnen. Gick inte...
Sköterskan; Du får ta i från tårna och blåsa.
Jaha...... En gång till: Hålla fast, täppa igen borren och blåsa!
Inget resultat mer än en skrikande Linnea som inte alls tyckte de va roligt och mitt hjärta va i tusen bitar. Kände mig jätte hemsk...

Vidare till Sahlgrenskas akutmottagning och fick vänta där i över 2 tim. Så strax innan midnatt fick vi komma in och Linnea blev rädd att vi skulle blåsa igen. Knappt så doktorn fick titta i näsan...

Men med lite "våld" fick hon ut pärlan. Linnea satt i jimmies knä och en sköterska höll fast henne och doktorn pilla ut den med nån grej... Fy fan vad hon skrek... :(
Men efteråt blev hon glad Linnea när hon fatta att de va över!
Hon drog upp ena borren framför mig och sa: Titta mamma. Den e borta. Doktorn va snäll! Bara liiiite läskigt....

Mja min going. Somna gott i bilen gjorde hon med. Och jag ska med lägga mig nu... Lite sovmorgon i morgon kanske??? Ja tack... Linnea e hemma i mon... Blev ju änna sent!

Go natt!


Kommentarer
mamma säger:

stackars liten

2012-12-17 | 07:33:50
Ellenor säger:

Lilla gumman :(

2012-12-17 | 07:46:15
Anonym säger:

Ursch inte kul, vet hur det känns sen theo stoppade upp den där grejen i sin näsa, men oss sa dom aldrig nått om att blåsa:S jag stängde iaf av alla mammakänslorna å bara höll fast, medans mamma satt i väntrummet å hörde honom skrika å hon va lite glansig i ögonen när vi kom ut..

Tur dom kan sin sak doktorerna när det gäller:)

2012-12-17 | 11:45:19
jeanette säger:

Ja hon vansläktar inte, så lik sin moster. Men de va ju tur att de gick bra, stackars liten.

2012-12-17 | 15:30:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback