Lördag kväll

Sitter på balkongen i min stora t-shirt och myser. De e så skönt ute. Har ätit chips framför film tidigare i kväll så min mage står åt alla håll. Sexigt. Jimmie somna innan filmen va slut och Linnea somna strax efter 20. Jag ska med gå och lägga mig nu. Ska bara ta mig in på toa och borsta tänderna. De e just då man kommer på alla saker man vill göra på telefon. Kolla instagram. Kolla fejan. Skriva på bloggen... Ja sånna där grejer som GÅR att göra efter man har borstat tänderna men som känns så långt borta att man måste kolla lite snabbt innan man går in.

Konstigt väder de vart idag då. Kvavt, varmt, regn, hagel molnigt.

Trodde grannarna skulle ha fest idag. Satt på framsidan tidigare idag (typ vid 18-tiden) och hörde att dom satte på musik och lät glada :) Kul tänkte jag. Fulla tonårs killar som ska förfesta. Men hörde la 2 eller 3 låtar sen blev de tyst. Deras katt kom in till oss med förresten! Dom har en innekatt som vi sett när vi passerat på morgonen ibland. Jätte söt. Han kom in och jag grabba tag i han och gosa lite sen ropa jag vid deras fönster som va halvt öppet, med persienner nere om dom sakna katt. Haha... "Ja de e mycket möjligt" sa en tonårsröst och öppna ytterdörren. De va deras.

På tal om katt. Mammas och pappas katt är ju för söt! Men så liten! Han va tydligen minst bland alla kattungarna. Han e så go. Kommer när man säger spsspsss (de där lock-ljudet man gör till katter) men är glad att de inte är jag som har kattunge ändå. Börja om med kattlåda och allt. Ne de får dröja! Jag har ju två katter redan så de räcker ;)
När slutar katter växa förresten? Hur gammal är dom när dom vuxit klart? De måste jag kolla upp någon dag. Jag har ju som sagt två katter och de skiljer fem år på dom. Diesel är större och Tequila är mindre. Och yngre. Men undra om T kommer bli lika stor som D eller om sånt beror på gener, ras??

Ne man kanske skulle lägga sig nu?
(Härligt att höra grannen hosta upp 20 kg slem precis. Å vad jag älskar lägenheter. Man kommer alla så... nära..) mitt drömhus, var är duuu??
Alldeles runt hörnet?? -Hade inte vart fel!
Go natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback