Jul, jul, thaigryta, jul och mera jul

Testade ett nytt recept igår. Har ica-appen, ica handla tror jag den heter. Så igår gick jag in på den för att kolla roliga recept på nått kul att baka. Så kom jag inte på vad vi skulle ha till middag. Hade tagit upp köttfärs, men känns som man alltid har samma. Lasagne, köttfärssås, paj, tacos osv... Men iaf, när man är inne på appen, så kan man skaka hela telefonen så kommer ett slumpat recept fram och jag fick ett med köttfärs i gryta med thaiinspirerade smaker. De lät kul tänkte jag! Nått helt annorlunda! Och jävlar va gott de va! Linnea åt med så den va ju inte stark. Jag hade ju på sweet chili på min mat för jag gillar när de bränner i munnen. Haha! Men alla tre gav den godkänt! Ska jag bara komma ihåg att skriva upp receptet så jag kan göra den fler gånger :) 

Idag är det äntligen fredag. Och i morgon ska jag och Linnea på jul på Liseberg. Ska bli så mysigt! Tror Hanna följer med oxå. Får väll se hur hon mår? 

Idag är de lugnt på jobbet. Lite barn. Tydligen förkylningar och magsjuka som går nu. BLÄÄÄ.... Magsjuka e inte roligt. Hoppas vi slipper den! (Peppar peppar) 

Jag funderar på att klä granen i helgen med. Och baka lite julgodis. Jag fattar inte vart all min julkänsla kommer ifrån??? Kanske tar igen från förra året. Då låg jag ju i soffläge hela december nästan. 1a advent vakna jag nyopererad på Shalgrenska. Skillnad från i år :) 
Då kanske jag brer på de extra mycket i år för att "ta igen" förra året?? Jaja... Jimmie har ju noll julkänsla så jag har la fått hans om inte annat! Haha... Han är den mest anti julperson som jag känner. Så är vi tillsammans. Haha... Knäppt. 

Jaja... Vi får väll se vad jag hinner med och orkar i helgen. 
Receptet om ni vill testa? :)


Snabbt och lätt och väldigt gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback