Nu är det jul igen!

Igår blev det lussebullar bakade men även kanelbullar! Kändes som det tog hela dagen men höll på i 3 timmar drygt och då hann vi äta middag i mellan och springa ut till glassbilen och handla! Haha... Fullt ös, medvetslös.... 

Men nu har vi massa glass (fick hem ett erbjudande att köpa glass för en billig peng och då va de tydligen massa glass! Haha) och bullar och lussebullar. Frysen är inte knökad så jag kan allt baka lite till! Haha.... 

Har även massa gris i frysen! Köpte 1/4 gris av Stens bror. Ekologiskt om nått! Fick även en julskinka med. Vet inte hur stor den är ska väga den idag! Ska även börja göra klart den inför jul!!! KUL!! Ska saltas och sen ligga i lag (15 dagar tror jag det var) innan man ska göra klart i ugn. Ska bli kul att testa detta å se om det blir gott! Hoppas de för isf blir det den vi äter hos mamma på juldagen! 

Skulle slå in julklapparna igår tänkte jag. Samla ork när Linnea lagt sig och plocka fram alla presenter som skulle slås in, satte på julmusik, tog fram julklappspapper och snören och.......... TEJP! Hitta ingen tejp!!! Åååååh vad irriterande! :( så om jag orkar blir det inslagning idag istället! Börja om från början... 

Sa jag det att grisen hette babe som vi fick? Hemskt att döpa maten. Haha... Men va inte lika hemskt när vi va och mata dom. Då va det gulligt... 

Ne nu ska jag jobba de sista och sen hem och salta skinkan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback