Wok!

Gjorde en så himla go sås till de wokade vi åt igår till middag så jag måste skriva de här! Haha

Vatten i kastrull (4dl kanske?) med en grönsaksbuljongtärning. Koka tills den är borta och häll i 1/2dl sweet chilisås, 2 pressade vitlöksklyftor och ca 2 msk kinesisk soya. Blanda och ta från plattan. Pressa i ca 1 tsk limesaft. KLART!
Så jävla go! Jimmie tyckte de smaka som på kinan å jag får faktiskt hålla med han! Så den åker in i receptboken!

Idag ska jag jobba i köket (glömde jag skriva sist) på ytterbyhemmet. Så jag ska jobba ända till 15.30...! De va inte igår man jobba så "länge" :) haha... Låg och skoja med Jimmie igår och beklaga att jag skulle jobba så länge. (Han slutar 18.00... Hahaha)

På fredag är det midsommar redan! Som de ser ut nu så ska de regna. (Chock) haha...
Vi ska ut till Dammen först och dansa. Jag ska la fejka en fot-stukning så jag kan titta på så får dom andra dansa.. Hehe...
Sen ska vi till Lycke och äta hos mamma och antagligen vara där hela kvällen.

Konstig jobbdag idag. Är inga barn här. Studiedag. Så jag har fixat papper och storstädat köket. Himla bra med sånna dagar! Så de blir verkligen en kort vecka!

Ne nu ska jag jobba igen! Blev lunch lite senare idag :) ha de gött


Kommentarer
Emelie säger:

Jimmy vägrar också att dansa så du är inte ensam. ;)

2013-06-17 | 13:57:27
Bloggadress: http://emeliejosefsson.nu
Anonym säger:

Då ska jag dansa massor för det, ha tyllkjol å snurra med den osv;)

2013-06-17 | 18:35:06
Bloggadress: http://Lillanyberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback