Vinter eller vår?

Jag tror eftersom påsken e så tidig i år så vill man ha våren ännu tidigare. Hade påsken vart i mitten av april eller slutet så hade man inte haft lika bråttom... E de inte lite så? Jag tror de e lite så...

Cykla till jobbet idag och får ångest när jag ser att de e snöar ute. Men fortsätter de snöa så här så lär de ju inte lägga sig. Då kan man ju cykla lugnt! :) bara kylan som piskar en i ansiktet. Tur jag e så tuff och hård så jag klarar de.

Jag e bäst fick jag höra i morse. Linnea kom in (när klockan ringt) och la sig PÅ mig och sa: mamma, du e bäst. Och jag.
-NAAAAWWW! Va go du e!
-men inte pappa. Bara du och jag e bäst.
Haha...
Sånt kan man leva på länge. :)
Tuff hård och bäst. Eller iaf bäst.

Idag måste jag handla lite. Har ingen mat hemma nästan. Tur att barnbidraget kommit :) Mohahaha!!!

Linnea har fått för sig att tomten ska komma och skrämma henne ibland. Så pratar man med henne om de så säger hon att han kommer bara på julafton. Ja precis, säger jag. Han e ju snäll.
Men hon e lite rädd ändå.
Ska man säga att de bara e någon som klätt ut sig att han inte finns på riktigt, eller ska man fortsätta "ljuga" och säga att han e snäll och kommer bara på julafton ?? Undrar vad som e snällast?

(bild; Linnea stolt över sin "turban". Haha)


Kommentarer
mamma säger:

villken fin bild

2013-03-22 | 07:48:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback