Hej bloggen!

Nu va de längesedan jag skrev. Har inte haft lust helt enkelt men nu känner jag för att skriva ikapp en del! Haha... 

Igår morse vakna båda barnen strax innan 4!!! Satte oss framför tvn och jag hoppades att dom skulle somna om snart igen. Ville somna vid 6 igen och då blunda jag oxå en stund. Men Linnea satt klar vaken och fortsatte kolla. 

Så igår kväll somna hon strax efter att Bolibompa börja. Alltså ca 18.15. Jag är impad att hon orka så länge. Fanny var  hos oss och lekte hela dagen igår så va la därför. Annars hade hon nog sovit middag. 
Idag vakna hon vid 6.30 och de är jag väldigt glad över! Sovmorgon ju! Haha... 

Annars så är det packning som gäller här hemma. Har fått nycklarna till Sockerbiten och fått tillåtelse att börja ställa saker där. Det är nu man upptäcker vad mycket saker man har! Hur har vi ens fått plats i lägenheten?? Känns som Sockerbiten redan är full med saker och då har vi bara tömt förrådet och kört dit flyttlådor vi packat klart. Men det klart.... Linneas rum så är de inga möbler som flyttats. Våran säng är inte flyttad. Sofforna är kvar och alla andra möbler i vardagsrummet. Fast det är igentligen alla saker som är i alla skåp som känns som det tar plats. Men men! Det ordnar sig! Se om vi kör ut mer i helgen. 

Linnea ska på kalas i helgen med. En på dagis som ska ha kalas. Alltid lika spännande att köpa present. Tycker det är jätte svårt när det är dagiskompisar som fyller. En själv känner ju inte barnen och frågar man Linnea så har hon alltid samma svar: lypsyl. Det vill alla ha enligt henne. Även till Jimmie skulle vi köpa det nu när han fyllde.... Haha! Fast ett kill-lypsyl, sa hon. De blev inte så... 

Det är bara 17 dagar kvar tills vi flyttar. Sjutton!!! Hur lite är det inte!!?? 
Alla säger att det är sån tråkig tid att flytta nu. Att det hade vart bättre om de va till våren så vi kan greja i trädgården. Men jag tycker det ska bli kul att flytta nu i november. Har man hela november att packa upp och fixa och sen kommer december. Då ska de ju julpyntas och sätta in gran och baka! (Har redan kollat ut vart vi ska ha granen!) hahaha!!! Men är man van att julpynta en liten lägenhet på 65 kvm så lär det kännas hur stort som helst att pynta ett hus!!! Kanske måste skaffa lite mer julpynt.... Hihi.... Synd! (Eller inte) ska till Ullared å handla julklappar i nov-dec någon gång så då blir de la en del tomtar och ljusstakar som åker med! 

Ne nu ska jag kolla så Linnea har klätt på sig för vi ska till dagis nu! Hörs om ett tag igen kanske? :)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback